Educație

Parteneri

Fundaţia World Vision România, IBM România, Vodafone România

Localizare

Alba, Arad, Argeș, Bacău, Brașov, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Ialomița, Iași, Mureș, Neamț, Timiș, Vâlcea, Vaslui

Finanțare acordată de Fundația Vodafone România: 980.000 de euro

Anul lansării

2018

Beneficiari

În centrul proiectului nostru sunt atât profesorii de la 50 de școli din zona rurală, care activează în învățământul primar, gimnazial și liceal, cât și elevii care frecventează aceste instituții de învățământ. Numărul beneficiarilor se extinde la voluntarii de la diferite companii sau instituții care sunt implicați în activitățile proiectului, cât și la copii și adulți din comunitățile rurale și publicul larg.

Scopul Proiectului

Obiectivul principal este de a ajuta profesorii și elevii din zona rurală să-și dezvolte abilitățile digitale prin adoptarea la clasă a metodelor de lucru interactive și a conținutului digital educativ care să-i pregătească pentru piața muncii. Aceștia folosesc o platformă de Learning System Management – www.scoaladinvaliza.ro și o valiză tehnologică mobilă, „Instant Classroom”.

Problema identificată

Conform unui studiu realizat de World Economic Forum, deși roboţii şi automatizarea ar putea duce la dispariţia a circa 75 de milioane de locuri de muncă în următorii ani, noua diviziune a muncii între oameni, roboţi şi algoritmi ar putea crea 133 de milioane de alte noi joburi.

Considerăm că cea mai importantă investiție pentru viitor este cea în educația copiilor, în pregătirea noilor generații pentru a face față unei lumi aflată în continuă transformare.

Statisticile locale ne arată că peste 97% dintre cadrele didactice din zona rurală au un nivel mediu de formare, iar în ultimii ani, numărul copiilor din zona rurală care abandonează școala este aproape dublu față de cel din zona urbană.

Studiul „Investiţie în educaţia copiilor din mediul rural” realizat în 2017, ne arată că 90% dintre profesorii din zona rurală își doresc să participe la cursuri de formare în domeniul tehnologic iar 97% dintre aceștia consideră că școlile au nevoie să fie dotate cu aparatură tehnologică. Și elevii aclamă importanța tehnologiei, 69% dintre aceștia își doresc să lucreze cu ajutorul calculatorului.

Soluția

Cu ajutorul platformei de Learning System Management www.scoaladinvaliza.ro și a valizei mobile „Instant Classroom” (cuprinde un laptop, 30 de tablete și o soluție încorporată de încărcare a echipamentelor) profesorii de la cele 50 de școli din zona rurală predau lecții interactive pentru toate materiile.

Platforma www.scoaladinvaliza.ro oferă acces atât la un hub educațional dedicat publicului larg cât și la un spațiu dedicat școlilor și părinților. În acest spațiu disponibil prin logare, profesorul își creează lecțiile în funcție de materiile și clasele la care predă, lecțiile le poate pune la dispoziția și altor profesori, are acces la soluții de logare automată a elevilor la clasă prin QR code, metode de gamificare și monitorizare a parcursului elevilor, livestreaming și multe alte instrumente utile în predare. Grație funcționalităților pe care le oferă platforma, profesorul poate fi el însuși creator de conținut digital.

Elevii folosesc platforma pentru a accesa lecțiile, temele și badge-urile de performanță, iar părinții au acces la notele elevilor.

Pentru a-și dezvolta și mai mult abilitățile, profesorii sunt sprijiniți continuu cu traininguri de formare digitală și soft skills, iar elevii participă la cursuri de programare.

Partenerii strategici au rolul de a contribui la dezvoltarea sustenabilă a proiectului. IBM România oferă consultanță și workshop-uri de Design Thinking gratuite pentru și cu profesori, iar Vodafone România oferă școlilor din proiect, acolo unde este nevoie, acces gratuit la internet prin wi-fi, acoperind atât costul cu îmbunătățirea infrastructurii în școală, cât și costul aferent conexiunii lunare. Voluntarii Vodafone sunt implicați punctual în activitățile proiectului.

Impactul proiectului este monitorizat continuu, atât cu ajutorul rapoartelor din platformă, cât și a monitorizării directe a echipelor de specialiști din teren.

Rezultate

De la an la an, proiectul înregistrează o creștere considerabilă a numărului de beneficiari și rezultate. Astfel că în 2020 am trecut de la 10 la 50 de școli, iar numărul profesorilor și elevilor înscriși în platformă a crescut de la 6.000 la 18.000.

În primele trei luni de pandemie, peste 6.000 de cursuri au fost dezvoltate de profesori, o creștere cu peste 700% față de perioada anterioară, iar peste 5.000 de cursuri au fost accesate de elevi, creștere cu peste 1.100% față de perioada anterioară.

Rezultatele de mai sus și feedback-ul beneficiarilor dovedesc faptul că folosirea tehnologiei în scop educativ transformă experiența de învățare a elevilor, copiii merg cu drag la ore, sunt mult mai atenți și rețin informațiile mai repede. Acest lucru se datorează faptului că orele au devenit mai interactive, elevii având oportunitatea de a interacționa mai mult cu colegii și profesorii lor, aceștia sunt acum mai creativi și mai conectați la procesul de învățare.

Școala din valiză

Noutăți despre Școala din valiză

Scroll to Top