Misiune în Africa pentru un voluntar român din cadrul Vodafone • Fundația Vodafone România - e normal sa facem bine

Misiune în Africa pentru un voluntar român din cadrul Vodafone

Alexandru Toader, inginer în cadrul Vodafone, este primul român din cadrul companiei care a fost în Africa într-o misiune de voluntariat, pentru a-i învăţa pe profesorii dintr-o tabără de refugiaţi cum să folosească tehnologia în cadrul orelor de curs.

Alexandru a fost în Kenya, alături de alţi 14 colegi din 8 ţări şi i-a învăţat pe profesorii din tabără cum se foloseşte Vodafone Instant Classroom, o soluţie dezvoltată de Vodafone Foundation şi proiectată în mod special pentru zonele în care electricitatea şi conexiunea la Internet sunt inexistente sau slabe, şi cu ajutorul căreia profesorii îşi pot preda lecţiile pe tablete.

Alexandru a participat la instruirea a 50 de profesori din cadrul taberei de refugiaţi din Kakuma, care numără 180.000 de oameni.

Practic, Instant Classroom înseamnă o şcoală digitală “la cutie”. Tot kitul cântăreşte 52 kg şi conţine un laptop, 25 de tablete pe care este instalat software educaţional, un proiector, un difuzor şi un modem 3G pentru conexiune la Internet. Tabletele pot fi conectate la laptop într-o reţea locală, astfel încât profesorii le pot transmite informaţii şi teme elevilor şi studenţilor, fără să fie nevoie de acces la Internet. Toate echipamentele pot fi încărcate simultan de la o singură sursă de curent, iar după 6-8 ore de încărcare, soluţia Instant Classroom poate fi folosită întreaga zi.

Instant Classroom va asigura în acest an accesul la educaţie pentru 15.000 de copii şi tineri din zone calamitate, cu vârste cuprinse între 7 şi 20 de ani.

Fotografiile au fost realizate de către Alexandru Toader şi de către ceilalţi voluntari Vodafone

Iată o parte din gândurile lui Alexandru cu privire la experienţa din Africa:

“Majoritatea celor care se duc în Africa, o fac pentru safari, pentru a admira peisajele savanei sau cele de la malul mării, sau pentru bogata cultură africană. Însă experienţa mea a fost una cu totul aparte, deoarece am decis ca prima mea interacţiune cu acest continent să fie una de binefacere.

Pe parcursul misiunii am avut posibilitatea să vedem tabăra de refugiaţi şi oraşul Kakuma. Am rămas surprins de amalgamul cultural din această tabără. Aici sunt peste 180.000 de refugiaţi, din 13 naţionalităţi diferite, astfel încât poţi simţi încă de la primul contact diferenţa dintre popoare.

Imediat ce am ajuns în tabără, ne-am dus în sala de conferinţe, unde ne-au fost arătate cutiile Instant School. Kitul constă dintr-o cutie ce conţine 25 de tablete, un laptop, un modem 3G, un proiector şi boxe. Acestea pot fi alimentate de la o baterie, astfel încât pot fi utilizate şi în locurile în care nu există electricitate. Lucrul cu acest echipament este facil chiar şi pentru cineva care nu a mai lucrat până acum cu o tabletă sau laptop.

Majoritatea componentelor doar se cuplează, apoi pot fi utilizate, astfel că profesorii le pot seta înainte de începerea orei. Pe parcursul şederii noastre în Kakuma am instruit 50 de profesori cum să folosească kitul pe durata orelor de curs.

Pentru mine a fost o adevărată bucurie să-i văd pe toţi atât de interesaţi să înveţe lucruri noi. Unii dintre ei nici nu atinseseră o tabletă sau un laptop până în acel moment, dar progresul lor a fost uimitor, iar până la sfârşitul săptămânii erau destul de încrezători în abilităţile lor de a seta echipamentul.

În vinerea dinainte de plecare, a avut loc o ceremonie în care cutiile Instant School au fost predate oficial. A fost un moment foarte emoţionant, pregătit de oficialii şcolii, iar noi am putut vedea pe feţele copiilor fericirea de a primi şansa pentru o educaţie mai bună.

Am vrut să ajutăm şi mai mult, astfel că am început să le rezolvăm problemele IT din şcoală. În tabăra de refugiaţi din Kakuma sunt cinci mari organizaţii care au şcoli: NRC (Norwegian Refugee Council), LWF (The Lutheran World Federation), JRS (Jesuit Refugee Service), Don Bosco şi WTK (Windle Trust Kenya). Am fost la fiecare dintre acestea, unde am identificat şi rezolvat problemele IT. Unele au fost doar documentate şi transmise spre rezolvare celorlaţi doi voluntari care urmau să vină după plecarea noastră.

După opt zile în Kakuma am realizat că misiunea Vodafone Instant Classroom este una cu efect foarte puternic şi are ca scop oferirea de educaţie persoanelor care au cea mai multă nevoie de ea. Sunt încântat că am făcut parte din minunata echipă care a participat la misiune şi că am reuşit să îmi îndeplinesc un vis: să utilizez tehnologia pentru a ajuta oameni defavorizaţi!”.

Scroll to Top