Parteneri
Fundația de Sprijin Comunitar Bacău
Localizare
Bacău, Buhuși
Buget
446.573 lei
Anul lansării
2017
Beneficiari
Vârstnici cu un grad sporit de imobilitate sau imobilizați la domiciliu.
Scopul Proiectului
Oferirea unui serviciu de teleasistență și telemonitorizare medicală care eficientizează și îmbunătățește serviciile de îngrijire și asistență medicală acordate la domiciliu.
Problema identificată
Conform statisticilor, România ocupa un loc fruntaș în Europa în ceea ce privește morbiditatea și mortalitatea persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și a persoanelor cu boli cronice. Una din trei persoane de peste 65 de ani nu are posibilitatea să comunice în timp util cu specialiștii, în cazul unor situații critice care necesită intervenții.
Soluția
200 de vârstnici aflați în situație de risc medical au primit kituri de telecomunicații constând dintr-un telefon și o brățară cu buton de urgența. Cu ajutorul acestora, în cazul unor urgențe sau probleme medicale majore, vârstnicii pot contacta în timp util o echipă medicală sau de îngrijiri.
Apelurile de urgență sunt preluate de un call-center cu functionare 7/24/365. Aici sunt analizate și selectate situațiile semnalate, folosind protocoale medicale bine stabilite, după care se decide intervenția cea mai potrivită pentru beneficiarii apelanți.
Rezultate
- 1 call center funcțional 24/7/365
- 1 protocol general de intervenții
- 200 de kituri individuale de teleasistență pentru benefciari, 6 telefoane pentru echipa de specialiști, 3 laptopuri, 1 autoturism, 1 aparat foto
- 200 de vârstnici si-au îmbunătățit calitatea vieții prin intervenții medicale sau de asistență socială și îngrijire la domiciliu mult mai prompte, eficiente și adaptate gravității problemelor cu care se confruntă
- Peste 3.000 de ore de informare și consiliere telefonică acordate de asistenți medicali și asistenți sociali
- Peste 2.000 de intervenții la domiciliu
- Peste 2.000 de apeluri de la beneficiari
- 481 sms-uri de alertă primite de specialiști