Centrul comunitar ILO Ferentari • Fundația Vodafone România - e normal sa facem bine

Servicii Sociale

Centrul comunitar ILO Ferentari

Parteneri

Asociația Carusel

Localizare

București, Cartierul Ferentari

Buget

184.000 lei

Anul lansării

2020

Beneficiari

Peste 50 de beneficiari unici/lună, persoane care trăiesc în zonele defavorizate ale cartierului bucureștean Ferentari și împrejurimi care se confruntă cu sărăcie extremă și alte vulnerabilități asociate 

Problema identificată

Sărăcia și lipsa educației fac din cartierul Ferentari un loc nesigur din punctul de vedere al condițiilor sanitare, fără îndeplinirea unor minime cerințe în ceea ce privește o viață sănătoasă. 

Aproximativ 80% dintre persoanele din cartier nu au asigurare medicală. Având în vedere că practica generală a medicilor de familie este de a înscrie pe listele lor doar persoanele asigurate, putem aprecia că majoritatea populației adulte din Ferentari nu se află în evidența unui medic de familie. 

Locuitorii cartierului întâmpină dificultăți în accesarea serviciilor medicale, populația fiind deservită de trei cabinete medicină de familie, patru farmacii și un cabinet de medicină dentară. 

De asemenea, lipsa actelor de identitate este des întâlnită la persoanele afectate de sărăcie, bolnave, cele fără un loc de muncă/educație, copiii străzii, consumatorii de droguri sau persoanele fără adăpost, ceea ce accentuează inegalitatea socială.

Soluția

Centrul Comunitar ILO-Ferentari contribuie la îmbunătățirea calității vieții persoanelor afectate de sărăcie extremă și alte vulnerabilități asociate, precum condiții de locuit inadecvate, lipsa actelor de identitate, a asigurării medicale, consum de droguri, discriminare și marginalizare. În final, serviciile medico-psiho-sociale oferite de centru au ca scop facilitarea procesului de (re)integrare socială a acestora.  Serviciile oferite constau în:

  • asistență socială
  • asistență medicală primară
  • consiliere psihologică și servicii de reducere a riscurilor asociate lipsei unei locuințe, consumului de droguri și/ sau practicării sexului comercial

 

Fundația Vodafone România a susținut amenajarea centrului, achiziția de consumabile și materiale de curățenie, plata utilităților și salariile personalului implicat (asistenti sociali, medic, manager de proiect)

Rezultate

  1. 1 cabinet medical echipat și mobilat pentru desfășurarea activităților de asistență medical primară
  2. 1 birou de asistență socială dotat și mobilat
  3. În perioada noiembrie 2020 – aprilie 2021 au fost deserviți un număr de peste 250 beneficiari unici cu următoarele vulnerabilități:
    • lipsa actelor de identitate 
    • persoane fără asigurare medicală
    • consumatori de droguri și/sau fără locuință
    • persoane trăiesc cu HIV și/sau Hepatita C

Podcast

Scroll to Top