Fundația Vodafone România a primit premiul „Perseverență pentru Schimbare”, pentru programul „Connecting for Good”. Angela Galeța: Vom continua să credem că „E normal să facem bine” • Fundația Vodafone România - e normal sa facem bine

Fundația Vodafone România a primit premiul „Perseverență pentru Schimbare”, pentru programul „Connecting for Good”. Angela Galeța: Vom continua să credem că „E normal să facem bine”

Fundația Vodafone România a primit săptămâna trecută, la Gala Oameni pentru Oameni, premiul „Perseverență pentru Schimbare”, pentru programul „Connecting for Good”, care, potrivit organizatorilor, „a ridicat ștacheta practicilor de CSR din România”.

„Ne place să sărbătorim împreună cu cei dragi! Tocmai am primit premiul «Perseverență pentru Schimbare» pentru inițiativa noastră «Connecting for Good» – un program cu impact, care urmărește utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea vieții oamenilor și o schimbare în mai bine în societate. Mulțumim Galei «Oameni pentru Oameni» pentru recunoașterea oferită și suntem recunoscători tuturor celor 22 de parteneri ai noștri, împreună cu care am dus la bun sfârșit peste 50 de proiecte în ultimii șapte ani. Nu am fi reușit fără ei. Vom continua să credem că «E normal să facem bine!»”, a spus Angela Galeța, directoarea Fundației Vodafone România, după primirea premiului. 

Finanțări de peste patru milioane de euro

Programul „Connecting for Good” a fost lansat în România în anul 2012, iar prin el au fost acordate finanțări de peste patru milioane de euro pentru 55 de proiecte, derulate în beneficiul a aproximativ 500.000 de oameni.

„Atunci când am pornit pe drumul acesta, ne-am gândit că tehnologia ne va ajuta să rezolvăm probleme care păreau insurmontabile și așa am ajuns să avem soluții de telemedicină care permit medicilor să vadă de la distanță pacienții sau soluții care permit părinților cu copii internați să își vadă copiii de acasă. Am susținut două proiecte extraordinare, care ajută bolnavii de diabet, adulți sau copii. Avea un proiect care permite nevăzătorilor să folosească mijloacele de transport în comun, datorită unei aplicații. Printre multe soluții de call center pe care le-am dezvoltat este și „Telefonul Vârstnicului” care oferă gratuit informații și sprijin emotional vârstnicilor singuri. Este un domeniu absolut, absolut fascinant”, a mai spus, Angela Galeța.

Unul dintre proiectele finanțate prin „Connecting for Good” este EVA Facial Mouse, aplicația care le permite persoanelor cu dizabilități neuromotorii sau imobilizate să folosească telefoanele mobile și tabletele cu ajutorul privirii. Un altul permite monitorizarea terapiei copiilor cu autism și integrarea informațiilor despre evoluția lor într-un sistem care face mai ușoară colaborarea între toți cei care îngrijesc copilul medic – psiholog – asistent social – părinte – educator.

Cu o lungă experiență în domeniul organizațiilor non-guvernamentale, Angela Galeța a ajuns la conducerea Fundației Vodafone România la finalul anului 2012.

În opinia sa succesul unui proiect depinde nu doar de valoarea finanțării, ci și de o procedură transparentă de acordare a acesteia și de monitorizarea atentă din perioada de implementare. După acordarea finanțării, povestește ea, managerii de proiect au rolul de a urmări felul în care o inițiativă se transformă în realitate pentru cei care au cea mai mare nevoie de ea. Studiază raportările financiare, ascultă poveștile și fac vizite pentru a vedea felul în care acestea s-au concretizat. 

„Școala din valiză”, un laborator digital mobil pentru copiii din mediul rural

Cel mai recent program finanțat în cadrul „Connecting for Good” este Școala din Valiză, o platformă educațională digitală pentru elevii din mediul rural. În cadrul acestuia, opt valize cu tehnologie digitală de ultimă oră au fost distribuite în școli de la țară din Vâlcea, Ialomița, Vaslui, Ilfov și Cluj pentru a le oferi elevilor de aici aceleași resurse educaționale pe care le au la dispoziție copiii din școli urbane bine dotate. Fiecare valiză, creată după conceptul Vodafone “Instant Classroom”, este similară unui laborator digital mobil. Aceasta conține un server performant, un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, videoproiector și sistem audio, având autonomie de peste 8 ore și fiind conectată permanent la rețeaua Vodafone 4G. Valizele digitale asigură independență profesorilor și acces la tehnologie pentru întreaga comunitate.

Programul beneficiază de o finanțare de peste 420.000 de euro din partea Fundației Vodafone România. 

Fiecare dintre cele opt școli participante în program are propriul spațiu online destinat lecțiilor digitale, accesibil doar prin conturi special create. Profesorii care se conectează pot crea diverse resurse – lecții proprii, teste, chestionare și jocuri, sau pot adăuga materiale externe pe care le consideră utile. La rândul lor, elevii utilizează platforma și tabletele la cursuri, beneficiind de acces securizat, prin autentificare pe bază de nume de utilizator și parolă. Administrarea conturilor se face centralizat, la nivel de școală. Până la jumătatea lunii mai, profesorii au creat peste 3.500 de resurse direct în platformă, vizibile doar pentru elevii din clasele lor, acestea fiind accesate de peste 13.000 de ori.

În afară de secțiunea accesibilă, pe bază de logare, școlilor din program, platforma www.scoaladinvaliza.ro mai are o secțiune destinată publicului larg. Aceasta găzduiește peste 300 de resurse organizate în funcție de disciplină sau nivel de studiu, fiind actualizată continuu cu materiale utile. Printre resursele încărcate în această secțiune se află Biblioteca digitală Vodafone, care include materiale din domeniul istoriei, prezentate sub formă de benzi desenate, precum și resurse de studiu – proză, poezie și filozofie, conținut din manualele școlare preluat de pe website-ul Ministerului Educației Naționale, resurse curriculare și extracurriculare în format online și descărcabil, exerciții interactive, cursuri etc. Utilizatorii au de asemenea acces la teste și informații dezvoltate de Fundația pentru SMURD, cu aplicabilitate în diverse situații de urgență, dar și la resurse pentru educarea părinților din domenii precum sănătatea copilului sau educație.

Scroll to Top