Demo Aplicație Educație fără bullying
Play Video
Asociația Părinților Isteți
Național
260.000 lei
2022
Elevi, cadre didactice şi părinţi care se confruntă cu situaţii de violență de orice fel în rândul elevilor
API a demarat în 2017 o campanie strategică națională de conștientizare, prevenire și combatere a bullyingului, ca soluție pentru crearea unui mediu propice învățării și dezvoltării în care copiii să poată crește sănătoși fizic, emoțional și psihic.
Ca urmare, definiția bullyingului a fost legiferată în 2019, iar intervenția în situații de bullying a fost reglementată prin norme metodologice în 2020. În prezent, aceste norme sunt insuficient cunoscute și aplicate de către persoanele implicate (profesori, părinți, elevi etc.) și este nevoie de acțiuni susținute de conștientizare în acest sens.
Bullyingul se petrece de multe ori în absența profesorului. Alteori, dascălii nu consideră anumite agresiuni că fiind acte de bullying, nu le acordă importanță și, prin urmare, fenomenul ia amploare și devine dificil de gestionat. Mai mult, când au de gestionat situații de bullying, profesorii se simt neajutorați. Bullyingul nedescoperit la timp și fară o intervenție corectă produce consecințe dezastruoase, copiii implicați putând fi afectați emoțional foarte grav (până la depresie și chiar suicid).
Dezvoltarea unei aplicații de mobil care să furnizeze informații elevilor, părinților și profesorilor, cu privire la modul în care poate fi interpretat corect un act de bullying și să ofere soluții pentru corectarea acestuia, cu scopul final de a ajuta la îmbunătățirea calității vieții copiilor.
Prin folosirea acestei aplicații se urmărește reducerea numărului și intensității actelor de violență psihologică – bullying în rândul copiilor, rezolvarea mai rapidă și mai corectă a cazurilor de bullying, prevenirea violenței de orice fel în rândul elevilor. Aplicația va încuraja incluziunea socială a elevilor/persoanelor cu risc (apartenente ale unor etnii minoritare, victime ale diferenței de gen, persoane cu nevoi speciale sau cu statut social defavorabil) prin creșterea empatiei elevilor cu risc de a deveni agresori, prin creșterea stimei de sine a elevilor cu risc de a fi victime și prin încurajarea martorilor să intervină în cunoștință de cauză.