Tehnologie pentru vârstnici imobilizați la domiciliu • Fundația Vodafone România - e normal sa facem bine

Sănătate, Servicii Sociale

Tehnologie pentru vârstnici imobilizați la domiciliu

Parteneri

Fundația de Sprijin Comunitar Bacău

Localizare

Bacău, Buhuși

Buget

446.573 lei

Anul lansării

2017

Beneficiari

Vârstnici cu un grad sporit de imobilitate sau imobilizați la domiciliu.

Scopul Proiectului

Oferirea unui serviciu de teleasistență și telemonitorizare medicală care eficientizează și îmbunătățește serviciile de îngrijire și asistență medicală acordate la domiciliu.

Problema identificată

Conform statisticilor, România ocupa un loc fruntaș în Europa în ceea ce privește morbiditatea și mortalitatea persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și a persoanelor cu boli cronice. Una din trei persoane de peste 65 de ani nu are posibilitatea să comunice în timp util cu specialiștii, în cazul unor situații critice care necesită intervenții.

Soluția

200 de vârstnici aflați în situație de risc medical au primit kituri de telecomunicații constând dintr-un telefon și o brățară cu buton de urgența. Cu ajutorul acestora, în cazul unor urgențe sau probleme medicale majore, vârstnicii pot contacta în timp util o echipă medicală sau de îngrijiri.

Apelurile de urgență sunt preluate de un call-center cu functionare 7/24/365. Aici sunt analizate și selectate situațiile semnalate, folosind protocoale medicale bine stabilite, după care se decide intervenția cea mai potrivită pentru beneficiarii apelanți.

Rezultate

  • 1 call center funcțional 24/7/365
  • 1 protocol general de intervenții
  • 200 de kituri individuale de teleasistență pentru benefciari, 6 telefoane pentru echipa de specialiști, 3 laptopuri, 1 autoturism, 1 aparat foto
  • 200 de vârstnici si-au îmbunătățit calitatea vieții prin intervenții medicale sau de asistență socială și îngrijire la domiciliu mult mai prompte, eficiente și adaptate gravității problemelor cu care se confruntă
  • Peste 3.000 de ore de informare și consiliere telefonică acordate de asistenți medicali și asistenți sociali
  • Peste 2.000 de intervenții la domiciliu
  • Peste 2.000 de apeluri de la beneficiari
  • 481 sms-uri de alertă primite de specialiști
Scroll to Top